Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanya

Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanyaMemang tidak dinafikan sebenarnya perokok-perokok memang ada niat untuk berhenti kerana mereka tahu bahaya merokok itu sendiri. Tapi apakan daya rasa ketagihan itu melampaui niat mereka. Saya ada tips berhenti merokok dengan mudah sahaja.

Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanyaCuba tengok gambar statistik di atas. Amat menggerunkan kerana hampir 1 daripada 2 orang dewasa merupakan perokok. Hidup kita sekarang ini dikelilingi oleh perokok, pandang kiri jumpa perokok, pandang kanan jumpa perokok. Betapa kritikal dah statistik ini. Itu belum perokok dikalangn remaja dan kanan-kanak lagi. Nauzubillah..

Di dalam rokok terdapat 600 bahan-bahan merbahaya. Apabila rokok terbakar ia akan menghasilkan 7000 bahan kimia akibat tindakbalas bahan-bahan kimia merbahaya tadi. Sebanyak 69 bahan kimia beracun yang boleh mengakibatkan kanser.

6 kesan BURUK tabiat merokok pada badan manusia:

1. Sistem Saraf Pusat

Nikotin yang terdapat di dalam rokok mampu ke otak dalam masa beberapa saat sahaja iaitu ke satu sistem saraf pusat peransang Akibatnya anda akan berasa lebih bertenaga untuk sementara waktu. Ia juga akan menyebabkan anda berasa ketagih dan mahu lebih lagi.
Merokok juga mampu menyebabkan masalah katarak dan juga masalah penglihatan yang lemah. Selain itu merokok juga boleh melemahkan deria rasa dan bau, jadi boleh menyekat selera makan seseorang.
Merokok juga dapat menggangu fungsi kognitif anda seperti membuat anda berasa cemas, kecewa, tertekan, sakit kepala serta masalah tidur.

2. Sistem Respirasi

Apabila nada menyedut asap rokok, anda telah memenuhkan paru-paru anda dengan bahan-bahan yang boleh merosakkan paru-paru anda. Sampai satu tahap, paru-paru tidak lagi boleh menapis bahan tersebut. Batuk juga sudah tidak mampu untuk menyingkir toksin dalam paru-paru. Ini akan mengakibatkan risiko tinggi terhadap jangkitan pernafasan, selesema dan flu.
Secara tidak langsung pundi udara di dalam paru-paru dimusnahkan. Akibatnya anda akan mengalami penyakit bronkitis kronik dan dari masa ke masa perokok mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk penyakit kronik pulmonari obstruktif (COPD) dan juga meningkatkan risiko kanser paru-paru.
Kanak-kanak yang ibu bapanya perokok akan terdedah kepada batuk dan serangan asma. Mereka juga cenderung untuk mendapat penyakit jangkitan telinga serta risiko tinggi mendapat radang paru-paru dan bronkitis. Secara tidak langsung tabiat merokok anda turut membahayakan orang sekeliling anda yang tidak merokok.
Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanya3. Sistem Kardiovaskular

Merokok boleh merosakkan sistem kardiovaskular anda. Apabila nikotin masuk ke dalam badan anda , ia akan meransang gula di dalam darah. Dalam masa yang singkat anda akan merasa letih serta inginkan lagi. Nikotin menyebababkan salur darah menjadi kecil dan dan menyekat aliran darah.
Merokok juga memberi kesan dengan merendahkan kolestrol baik serta meningkatkan tekanan darah yang menyebabkan regangan pada arteri dan mengumpulan kolestrol jahat. Merokok juga meningkatkan risiko pembentukan darah beku. Pembekuan darah serta salur darah yang lemah di dalam otak meningkatkan risiko mendapat strok.
Perokok yang yang pernah membuat pembedahan pintasan jantung akan mempunyai risiko penyakit jantung berulang dan dalam jangka masa panjang perokok akan mempunyai risiko tinggi mendapat kanser darah (luekemia).

4. Masalah kulit, rambut dan kuku

Bahan-bahan dalam rokok telah menjejaskan struktur kulit anda seperti perubahan pada warna kulit, kedutan serta penuaan pra-matang. Kuku dan kulit pada jari akan menjadi warna kuning akibat daripada memegang rokok. Gigi juga akan mejadi warna kuning atau coklat akibat kesan merokok dan rambut juga akan berbau asap rokok.

5. Sistem Penghadaman

Perokok mempunyai risiko tinggi untutk mendapat masalah mulut seperti radang atau  jangkitan pada gusi. Masalah ini boleh menyebabkan kerosakan gigi, kehilangan gigi dan nafas berbau.
Merokok juga meningkatkan risiko kanser mulut, tekak, peti suara dan esofagus. Perokok juga mempunyai risiko tinggi kanser buah pinggang, kanser pankreas dan diabetes. Merokok juga menyekat selera makan dan menyebabkan anda kekurangan nutrien yang diperlukan oleh badan.

6. Sistem Pembiakkan dan Seksualiti

Aliran darah yang terhad boleh menjejaskan ereksi pada kaum lelaki. Kedua-dua lelaki dan wanita yang merokok mungkin mengalami kesukaran mencapai orgasme dan mempunyai risiko kemandulan. Wanita yang merokok mungkin mengalami monopause lebih awal berbanding wanita yang tidak merokok. Merokok juga meningkatkan risiko wanita mendapat kanser serviks.
Perokok wanita juga mengalamai komplikasi kehamilan seperti keguguran, masalah plasenta dan kelahiran bayi pra-matang. Ibu-ibu hamil yang terdedah kepada asap rokok cenderung untuk melahirkan bayi tidak cukup berat. Manakala peokok wanita yang hamil berisiko melahirkan bayi tidak cukup berat, kecacatan semasa lahir dan syndrom kematian bayi secara mengejut (SIDS).

Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanya
Encik Uzir merupakan perokok tegar dari beliau berusia 14 tahun lagi. Cuba bayangkan rokok itu sudah sebati dalam badan beliau hampir berbelas-belas tahun. Macam-macam usaha beliau lakukan seperti pergi bengkel berhenti merokok, menggunakan e-cigrete, guna pelekat nikotin dan macam-macam lagi tapi semua tidak berhasil.

Tapi sekarang beliau sudah BEBAS dari asap rokok hampir 1 tahun. Bagaimana cara beliau berhenti merokok? Apa yang menjayakan beliau berhenti merokok dengan mudah dan cepat? Mari kita tengok video perkongsian Encik Uzir sendiri mengenai ikhtiar beliau berjaya berhenti merokok. MISSION SUCCESSFUL!!!

Berhenti Merokok Dengan Cepat untuk Selama-Lamanya from iReach HD on Vimeo.

Ok dah tahukan apa rahsia Encik Uzir ni? Beliau hanya mengambil Vivix shaklee sebagai ubat beliau berhenti merokok selama-lamanya.

Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanyaApa istimewanya Vivix Shaklee sehingga berjaya membantu Encik Uzir berhenti merokok? Bagaimana Vivix bertindak?

Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Seperti kes Encik Uzair pula, kerosakan DNA adalah akibat tabiat merokok beliau. Apabila DNA badan kembali sihat maka badan akan menolak segala benda-benda yang boleh merosakkan DNA kembali. Oleh sebab itu Encik Uzir merasa rokok yang tidak sedap, pahit dan sudah tidak boleh merokok kembali. Hilang nikmat merokok.

Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut. Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu “typo” (kesilapan dari yang asal) yang akan menggangu fungsi sel. Vivix melindungi dan memperbaiki sellular DNA.

Memperbaiki tenaga sel. 

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh. Mitochondria (penjana tenaga) didalam sel menghasikantenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel juga menurun.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti, sendi dan antioksidan yang tinggi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar.
Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Boleh klik disini untuk mengetahui lebih lanjut khasiat vivix pada pengamal vivix shaklee.

Isteri mana yang tak sayangkan suamikan? Isteri mana yang sanggup tengok suami sakit akibat kesan merokok? Isteri mana yang sanggup melihat anak-anak yang turut terjejas kesihatan akibat tabiat merokok suami. Jadi sebagai isteri yang sayangkan suami dan bapa kepada anak-anak hadiahkanlah sebotol vivix dalam membantu suami untuk berhenti merokok selama-lamanya. Suami pun kembali ‘wangi’ sebab bebas dari asap rokok yang busuk itu serta bebas dari risiko penyakit berbahaya.

Ini pula pengalaman seorang anak yang inginkan bapanya mengurangkan ketagihan merokok. Tetapi sebaliknya pula yang berlaku, bukan setakat kurangkan ketagihan MALAH dapat membantu berhenti terus dari tabiat merokok.. SubhanaAllah. Syukur sangat kepada Allah. Belum habis lagi sebotol dah nampak kesan.
Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanyaOk saya belanja lagi satu testimoni untuk anda. Saudara ini dapat membantu dirinya untuk kurangkan ketagihan, perubahan yang sangat ketara. Selain itu beliau rasa lebih fit bertenaga dan tidak lagi diserang flu setiap pagi.
Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanyaKorang mesti nak tahukan macam mana vivix ni bertindak dalam mengurangkan ketagihan merokok. Ok saya kongsikan di sini:

1. Detoks nikotin – vivix membantu dalam menyingkir atau detoks nikotin dalam darah. Bila nikotin dalam darah dapat disingkirkan maka hilanglah ketagihan nikotin tu.

2. Perokok biasanya mempunyai satu perasaan bila cuba berhenti merokok tu, macam rokok tu panggil-panggil ja diorang. Asyik teringat-ingat ja macam orang jatuh cinta.. Haaa jadi vivix ni mampu mengawal dan menangkis perasaan tu. Lama-kelamaan perasaan itu akan hilang macam tu ja dan lastly rasa tak teringin langsung.

3. Kebiasaannya perokok yang usaha untuk berhenti merokok akan dapat withdrawal simptom sebab badan akan rasa terkejut seperti sakit kepala, stress, gangguan tidur dan berasa cemas. Maklumlah dah bertahun-tahun badan dah sebati dengan kehadiran nikotin. Vivix dapat membantu meredakan simptom ini.

4. Vivix membantu membaiki semula sel-sel organ dalaman yang telah rosak akibat kehadiran nikotin yang melampau dalam badan.

Klik sini untuk bacaan lanjut bagaimana vivix bertindak dalam membaiki sel-sel yang telah rosak.

Jadi apa tunggu lagi? tak perlu fikir lagi, teruskan niat murni untuk membantu suami anda @ insan tersayang berhenti merokok. Segera hubungi saya 012 502 7002 untuk mendapatkan sebotol vivix untuk insan tersayang. Pelaburan yang sangat-sangat bermakna untuk keharmoniaan sesebuah keluarga.

 

2 thoughts on “Tips Berhenti Merokok Dengan Mudah Buat Selama-lamanya

    • Betul tu sis Ida Ifaz.. jika nak banding dgn harga tu dgn nilai rokok yang dibeli bertahun-tahun tu rasanya ini lagi berbaloi. tmbhn pula kita pun dah sedia maklum yang merokok tu berbahaya kepada kesihatan. Siapa2 yang berniat nak berhenti merokok dengan cepat dan selamat boleh la mencuba tips ini..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

CommentLuv badge